Jon Kortajarena: Tom Ford “múzsája”
Nem áll távol tőle az éjszakai élet, kedvenc szórakozóhelye a világ összes klubja közül a The Box, New Yorkban. Nem egy unalmas fiú...
Julien Hedquist : aki önmagát adja
A legnagyobb tervezők alkotásait mutatta már be, de talán 2002 volt az egyik legjelentősebb év az életében, amikor kiválasztották egy Hugo Boss kampányra, a Boss in Motion illatéhoz. Önbizalmat, egészséget, élénkséget, életszeretetet fejez ki megjelenésével, amely tökéletesen tükrözi az illat üzenetét. Ugyanebben az évben még egy kölni reklámjához kölcsönözte arcát, Christian Dior: Higher parfümjéhez, amelyben póló nélkül jelent meg, megmutatva a világnak tökéletes felsőtestét.
Tyson Beckford: Bronxból a csúcsra
A feketebőrű modell 38 éve, New Yorkban született, de az évek múlásával egyre jobban néz ki. Mágnesként vonzza a tekinteteket amikor a kifutón vonul, és az USA 50 legszebb pasija között tartják számon. Bronx-ban nevelkedett, küzdelmes gyerekkort tudhat maga mögött, kábítószerekkel, fegyverekkel és bandaháborúkkal színesítve. Aztán egyszer a The Source magazin szerkesztője meglátta őt egy parkban és modellszerződést ajánlott neki. Mint a mesékben, nem?
Tyson Ballau: a hallgatag fiú
A kivételes szépségű, visszahúzódó természetű fiú, 1976 november 14.-én született Texas-ban és ő a legidősebb a tűzoltó apuka három fia közül. Tyson modellkarrierje 15 éves korában elkezdődött, ekkor fedezték fel a rendkívül szégyenlős fiút, akinek alig lehetett szavát hallani. Mégis meglátták a benne rejlő sztárt, így 1997- ben Tyson Manhattan-ben találta magát, a Ford ügynökségnél. 1998-ban ügynökséget váltott, s az IMG -nél a külsejét is megváltoztatták. Keményebb, merészebb fazont találtak ki neki. Tyson borotvált fejjel egy markánsabb, katonásabb stílust képviselt, amely működni kezdett. Jil Sander, DKNY, Higo Boss, Byblos, Moschino, Exte, Perry Ellis, Valentino, BCBG kampány és divatbemutatók következtek.
Hallgatag természete miatt Tyson-t sokan sznobnak, beképzeltnek tartották. Ritkán jár társaságba, de azt mondja magáról, a divatszakma sokat segített neki, manapság sokkal szociálisabb. Imádja a mamáját és testvéreit, szereti az állatokat és sohasem vadászna. Nincs állandó kapcsolata, mert folyton utazik, viszont kedveli az okos, intelligens, két lábbal a földön járó lányokat, akik nem félnek megtenni az első lépést.
James Penfold: a Szűz jegyében
Az egyik legjobban fizetett férfimodell, Jason Penfold, 1975. szeptember 17.-én született Londonban. A kifogástalan angol vonzerővel rendelkező modell 2001 őszén két fontos munkát kapott. Ő lett az Armani Mania illat arca, valamint a Calvin Klein Jeans reklámban is szerepelt. A DNA ügynökség vezető sztárjává lépett elő, főszereplője volt DKNY, Giorgio Armani, Burberry kampányainak. Véletlenül került a divat világába, mint oly sokan a topmodellek közül. Éppen egy galériát látogatott meg egyik barátjával, amikor egy tehetségkutató rátalált és szerződést ajánlott neki.
Travis Fimmel: a szex szimbólum
A nemzetközi szexszimbólummá nőtt ifjú története olyan, mintha a férfi Hamupipőke sztorija lenne.
1979. július 15.-én született Ausztráliában, egy szerény farmon, ahol ő volt a legkisebb fiú a 3 testvér között. 17 éves koráig a farmon dolgozott, majd focizni kezdett, amit egy sérülés miatt abba kellett hagynia.
60 dollárral indult útnak szerencsét próbálni Los Angeles-be, ahol Paul Nelson, az LA Models-hez szerződtette, és elérte neki azt a bizonyos Calvin KLein reklámot.
A szexi plakátot a világ néhány pontján be is tiltották, annyira provokáló volt. Londonban az Oxford Street-en, például le is vették a 15 méteres reklámot, mert veszélyesnek bizonyult, ugyanis elterelte a sofőrök figyelmét, nem tudták levenni róla a szemüket. Travis volt az első, aki exkluzív, 6 számjegyes szerződést kötött Calvin Klein-nel.
Mielőtt Calvin Klein exkluzív modellje lett, Travis videófilmekben szerepelt. Fiatal, igen tehetséges, és mi tagadás, gyönyörűen fest farmernadrágban és alsónadrágban is. Sokszor szerepel provokatív kampányokban, amelyekben gond nélkül vetkőzik le, és mutatja meg a világnak 183 cm magas csupa izom testét. Azt mondják, ő tudhatja magáénak a legnagyobb létszámú rajongócsapatot a modellek között.
Szerepelt Jennifer Lopez és Janet Jackson videoklipjeiben is.
Hogy mit csinál legszívesebben Travis?
Szörfözik és hajózik, imádja Malibú tengerpartját, a delfineket, a fókákat. Imád mezítláb járni, és ráadásul olajfestményeket is alkot.
Adam Senn: a lázadó gyönyörűség
Adam Párizsban látta meg a napvilágot, 1984. április 10.-én. 187 cm magas termetére, kék szemeire, szőkés hajára, vonzó megjelenésére akkor figyeltek fel, amikor menyasszonyát elkísérte egy castingra, de a lány helyett ő kapott munkát. Dolgozott a Gucci-nak és Valentino-nak, majd Hugo Boss őt bízta meg egyik kampányával. Az igazi áttörést 2003 -ban egy botrányos Gucci kampány hozta meg, amikor abban levette Louise Pedersen modell fehérneműjét. Sokak szerint obszcén a reklám, de mi lehetne jobb módszer arra, hogy valakit megismerjenek, mint a kritika és a cenzúra, a botrány és a provokáció.
Adam egyike a divat rosszfiúinak, a deszkás srác, a lehengerlő vonzerő. Megannyi divatsorozatban, reklámban, kifutón mutatta be tehetségét.
Szeretik pozitív személyiségét, vonzó megjelenését, azt, hogy bizalmat sugároz a vevőknek, elhiteti a fiatal férfiakkal, hogy olyan sikeresek lehetnek, akárcsak ő, s ezért még jobban veszik a termékeket, amelyeket az ő arcával adnak el. Adam a filmiparba is szeretne betörni, ezért Hollywoodban próbálja tovább kamatoztatni vitathatatlan képességeit.
Alex Lundqvist: a svéd arcél
Egy hidegebb, északi típusú szépség a svéd, 37 éves, kékszemű, szőkés hajú Alex. A világ női örökké hálásak lesznek a híres Guess kampánynak, amelyben Alex-et megismerhették.
Idilli svéd gyermekkorának 18 éves korában a kötelező katonaság vetett véget. Oly sokszor kellett leborotválnia fejét a seregben, hogy megfogadta, ha megszabadul onnan, soha többé nem teszi. Innen eredt kinézetének egyik jelképe, a félhosszú haj, igaz ezt többször rövidebbre váltotta.
Kevés olyan férfimodell létezik, akinek neve annyira ismert lenne, mint a női szupermodelleké, nos ő az egyik közülük. 1994- ben ismerte meg Bruce Webert, a híres fotóst, és Sean Pattersont, a Wilhelmina ügynökét, akik mindketten nagy fantáziát láttak benne. Ők segítették hozzá első nagy munkáihoz: Versace szerződtette világkampányára, Lagerfeld az európaira és Guess az amerikaira.
Számtalan divatsorozatban, reklámban, divatbemutatón dolgozott, sokszor legjobb barátjával, Mark Vanderloo-val. New Yorkban él, és úgy jellemzi magát, mint egy kellemes külsejű egyén, aki szereti az életet.
Bruno Santos: a dél-amerikai csoda
Hát, Bruno-ban aki talál valami kifogásolnivalót, az vizsgáltassa meg magát sürgősen. Ez a brazil csodafiú 2002-ben mutatkozott be a kifutókon, majd szinte azonnal Emporio Armani és Versace kampányaiban kapott szerepet, méghozzá egyedülálló módon a divatiparban, mindkettőt egyidőben.
Barna haj, barna szemek, érzéki száj, és micsoda tekintet, no és 188 centiméternyi tökéletes test...
Bruno gyerekkora nem volt könnyű, négy testvére között nőtt fel, s 12 éves korától már dolgoznia kellett, építkezéseken és farmon is vállalt munkát. Nem elég csodálatos kinézete, az iskoláiban is kitűnő tanulmányokkal büszkélkedhetett. Mérnöknek tanult, és matematikát oktatott. A modellkedés egyáltalán nem szerepelt tervei között, de 2000-ben modell barátnője bemutatta egy ügynökség tulajdonosának, s együtt lassan megváltoztatták véleményét a modellszakmáról. Európába küldték, s Párizsban találkozott Ike Gamez ügynökkel, aki bevezette őt a divatvilág kellős közepébe. Bruno Braziliában nyitott egy éttermet, amelyben népes családja dolgozik. Ő szabadidejében szívesen olvas verseket.
Robert Perovich: a kifutók királya
Robert hokizni szeretett volna, arról álmodozott, hogy egyszer profi lesz. 1976 januárjában született Kanadában. Hatalmas zöld szemei, sötét haja, markáns vonásai, több, mint 188 cm magassága azonban más jövőt hozott neki. Pedig a modellkedés igen távol állt tőle, el sem tudta képzelni magát ebben a szakmában. Barátnője, családja, társai és az ügynökség nyomására végül is beadta a derekát.
Bemutatott már többek között Dolce and Gabbana, Sonia Rykiel, Versace, Valentino, Trussardi kifutóin, szerepelt Gucci, Calvin Klein, Samsonite kampányokban. A nagy kiugrás akkor következett, amikor 2001-ben Hugo Boss, Hugo illatának arca lett. Sőt megbízták ugyanennél a márkánál egy következő illattal, a Hugo Dark Blue parfümmel. A nemzetközi kampány erőteljes szexuális üzenete, Robert megjelenése, felkeltette divatszakma érdeklődését. 2002-ben Gucci és Dolce and Gabbana háborút vívott érte, hogy melyiküknek mutasson be a milánói divathéten. Dolce-ék végül 25.000 dollárt fizettek a kizárólagosságért, s ezzel Robert a kifutók királyává vált.
Larry Scott: a bizsergető tekintet
Ki ne ismerné Larry Scott-ot? A neve talán nem mond semmit, de nincs a világon egy nagyobb város, ahol ne látták volna őt az Acqua di Gió, Armani parfümjének fotóin. Átható tekintetével először 1997-ben babonázódott meg a világ, s Larry-t azóta is valami titokzatosság övezi.
Állítólag Larry-t Los Angeles-ben fedezték fel, amikor eladó volt egy ékszerüzletben. Nem volt könnyű dolga betörni az amerikai piacra, mert a 90-es években szinte kizárólag az európai modellek hódítotak. Olyan legendás férfimodellek generációjába tartozik, mint Marcus Schenkenberg, Mark Vanderloo, Alex Lundqvist.
Az Armani reklám azért idővel meggyőzte a hazai közönséget is, s mindannyian ki akarták deríteni a különleges modell valódi énjét.
Larry két évre visszavonult a divattól, majd 2001-es visszatérése a Karin ügynökséggel, igazán nagy durranásnak számított.
Antonio Sabato: a Batman rajongó
Édesapja ismert olasz színész, Antonio is Olaszországban született, de 12 évesen az USA-ba költöztek, ahol jelenleg is él. Elvált, van egy fia. Imádja a tetoválásokat, hármat visel a karján, az egyik a szerelmet jelképezi, a másik az erőt és a harmadik egy dob, mert imádja ezt a hangszert.
A derekára egy denevért és a sárga Holdat rajzolták, a Hold az az anyai védelmet jelenti, a denevér pedig saját magát, mert rajong Batman-ért.
Kedvenc könyve a Biblia, és azt is kijelentette, hogy jobban szereti egy nő szerelmét a nap 24 órájában, mint 2 millió különböző nővel szeretkezni.
Doug Pickett: Leo ikertestvére
A gyerekarcú modell és Leonardo di Caprio között a hasonlóság egészen hihetetlen. Doug a Ralph Lauren kampánynak köszönheti ismertségét. Erre a reklámra a középiskolából választották ki. Tanulmányait befejezve New Yorkba költözött, hogy onnan egyengesse modellkarrierjét, de valójában építész szeretne lenni. Azt mondja, a modellkedés nem tart örökké, s ő még mindig ugyanaz a fiú, aki ott, vidéken szeretne élni, ahol született, 1984 január 1-én, Wilmingtonban, Észak Karolinában.
Habár rengeteg helyen kell megjelennie, Doug legszívesebben teniszezik, kosarazik, vagy nintendózik. Ő a “fiú a szomszédból”, az elérhető srác, a kedves, természetes, ahogyan azt Ralph Lauren Blue kampányában is tökéltesen közvetíti.
Mark Vanderloo: a fantasztikus holland
1968. április 24-én született Hollandiában. Barátnőjét kísérte el egy holland tejreklám forgatására 22 évesen, és ő is bekerült a filmbe. 1992-ben még egy pubban dolgozott és csak kisebb felkérései voltak modellként. A divatvilág csakhamar rákattant, hiányzott ugyanis egy valódi férfi sztármodell, a női topmanökenek mellett.
1994-ben már Manhattan-be költözött, és Calvin Klein: Obsessión illatának arca lett. Divatbemutatók végtelen sora következett, majd a Hugo Boss szerződés. Mark mindent elért, amit egy modell magáénak tudhat ebben a szakmában. Legjobb barátjával Alex Ludquist-tal és még két másik modellfiúval együtt úgy hívták őket, a fantasztikus négyes. New Yorkban, Párizsban, Amszterdamban van háza.
Megannyi románc és szerelem, sőt egy házasság után, úgy tűnik végre benőtt Mark feje lágya és együtt él két gyermeke, Emma és Mark anyjával, Robine van der Meer-rel.
Chad Cole: állandó mozgásban
Chad 1974. június 4-én született, s arról álmodozott kisgyerekként, hogy híres sportoló lesz. A san diego-i egyetemen szerzett diplomát, nyaranta Kaliforniában, egy tengerparti teniszklubban dolgozott, s itt mosolygott rá a Sors, amikor egy fotós felfedezte. Kisebb munkáit első ügynökségénél, a Jet Set-nél szerezte, majd a Ford következett, rengeteg sikeres kampánnyal, fotózással, divatbemutatóval. Britney Spears: Sometimes című dalának videoklipjében is szerepelt. Szeret baseballozni, futni, imádja a vizi és a téli sportokat. A világ minden pontján dolgozik, rengeteget utazik, mindenhol van ügynöksége, legutóbbi munkái: Abercombie and Fitch, Skechers, Tommy Hilfiger, Buckle.
Jason Shaw: az amerikai szépség
Az utóbbi években Hollywood-ban él, színészetet tanul, szeretné kipróbálni magát a filmvásznon is.
Will Chalker: a keményfiú
Will Angliában született, 1980. március 7-én. 187 cm magas, 75 kiló, s 2000- ben kezdte pályafutását, amikor 20 éves volt. Akkor még amatőr boxolóként és alkalmi munkákból élt. Egy építkezéseken dolgozott, amikor egyik munkatársa fotókat készített róla, amelyeket elküldött egy ügynökségnek. Így került Will kapcsolatba a divattal, amely a későbbiekben meghozta számára a sikert és az elismerést. Lassan hódította meg a szakmát, először csak kisebb munkákat kapott, majd egyre jobban megismerték és a szerencse rámosolygott. Ráosztották a rosszfiú szerepet a divatban, de mindezt csak kinézetével támasztja alá, különben diszkrét, keveset mutatkozik a médiumokban. Végtelenül profizmusa és pontossága a legnagyobb tervezők elismerését vívta ki. YSL, Perry Ellis, Zara, Tommy Hilfiger Paul Smith kampányokban szerepelt és többek között Gucci, John Galliano, D and G, Sonia Rykiel kifutóin vonult.
Will mindig is két lábbal állt a földön, tudja, hogy ki kell használnia sikerét, s ezért maximális erőbedobással dolgozik. Paco Rabanne XS parfüm reklámarcaként mindenki ismeri.
Az angol fiú kinézete megfelel annak a sztereotípiának, miszerint a férfi legyen szép, ugyanakkor férfias, egészséges, megtermett, erős. Will megjelenése egyáltalán nem hasonlít a nőies, lágy férfitípusra. Ő egy markáns, megjegyezhető figura, akit a divatvilág a tenyerén hordoz.