Szinte minden valamirevaló sztár előrukkol saját márkával, kollekcióval. Cipők, ruhák és kiegészítők kerülnek ki kezük alól, mi pedig nem győzzük követni, kinek milyen terméke jelent meg a piacon. Persze vannak, akik csúnyán felsülnek, a többségnek azonban bejön a tervezősdi. Íme a legsikeresebbek.
Bármihez is érnek, az rögtön arannyá változik. Nem csak énekelnek és színészkednek, de az örök trendekhez is értenek, divattervezőként is remekelnek: Beyoncé, Gwen Stefani, Jennifer Lopez és Lilly Allen sikerrel eveztek a pop vizeiről a trend hullámaira, milliós bevételekkel gyarapítva amúgy sem vékony pénztárcájukat. Ám ne higgyük, hogy kizárólag a zöldhasú bankókért alkotnak: igazi divatbolondok.
A Star Wars-üdvöske Natalie Portman sem tekintélyes summáért tervezett: olyan cipőkel rukkolt elő, melyek előállításához egyetlen állatnak sem kellett elpusztulnia. A „vega” lábbelik rekord mennyiségben fogytak, a bevételből azonban egy penny sem vándorolt Portmanhez: a teljes összeget jótékonységi célokra használták,egy környezetvédelmi kutatócsoport számlájára utalták.
Luxus elérhető áron
Bár a sztárok többnyire Dior-ban és Chanel-ben feszítenek a vörös szőnyegen, ha saját ruhakollekciójukról van szó, pénztárcakímélő megoldásokat választanak: Hillary Duff a tiniknek kínál elérhető divatot, Lilly Allen portékái között átszámolva 1500 forintért is találhatunk számunkra megfelelőt, ám a legkevesebbet mégis Sarah Jessica Parker termékeire kell költenünk: a népszerű Bitten márka legdrágább darabja is csupán 3200 forint!
Penelope Cruz
A bájos Cruz 2007-ben húgával, Monicával együtt tervezett egy nem mindennapi, 31 darabos őszi-téli kollekciót a Mango számára. A ruhák akkora sikert arattak, hogy a népszerű divatcég azóta is minden évben felkéri őket egy-egy újabb termékcsalád elkészítésére. Bár a testvérpáros próbálkozásait eleinte sokan szkeptikusan szemlélték, a nőies, kényelmes, dekoratív darabok végül minden kritikust meggyőztek.
Beyoncé
A sikeres énekesnő édesanyjával, Tina Knowles-szal közösen alkotta meg a House of Deréon divatcéget, mely azóta is rekordokat döntöget: évente több millió dollárt hoz a konyhára. Beyoncé most új ruhákkal rukkol elő: Sasha Fierce for Deréon névű kollekciójának ihletője ő maga, pontosabban alteregója. A ruhák, kiegészítők, fehérneműk és cipők novembertől találhatnak gazdára 25 és 75 dollár közötti áron.
Hillary Duff
A Disney üdvöskéjéből lett mozisztár a divatéletben is képviselteti magát: 2005-ben debütált Stuff by Hillary Duff nevű kollekciójával. A 22 éves sztár dögös és megfizethető ruhákat, kiegészítőket kínál tiniknek és fiatal lányoknak, míg az idősebbeknek kozmetikai szerekkel kedveskedik. Bár a termékek egyelőre csak az USÁ-ban és Ausztráliában kaphatók, Hillary a tengerentúlra is terjeszkedni szeretne. Kíváncsian várjuk!
Jenifer Lopez
A csinos latin díva nem csak az énekléshez, az üzlethez is ért. Az első celebek között dobott saját termékeket a piacra: 2001-ben tette be a lábát a cipőbizniszbe Sweetface Fashion nevű kollekciójával. A színes és extravagáns darabok hatalmas sikert arattak, 2004-ben is 130 millió dolláros bevételt jelentettek. Ám nem csak csilivili topánokat, de ruhákat, fürdőruhákat, fehérneműket, parfümöket, kalapokat és táskákat is találhatunk a JLO márkaboltokban.
Gwen Stefani
Minden idők egyik legtrendibb énekesnője tud egy-két dolgot a divatról, ezt pedig szerencsére meg is osztja velünk, immár 2004 óta. Stylistjával, Andrea Liebmannal és Zldy Gogo tervezővel közösen jegyzik a L.A.M.B. (Love Angel Music Baby) nevű kollekciót. Gwen hű maradt egyedi stílusához: a táskák és kiegészítők olyan extravagánsak, akárcsak ő maga. Az idei őszi-téli kollekció sem okoz majd csalódást: a darabokat Vivienne Westwood ihlette.
Lilly Allen
A 23 éves popüdvöske mindig is híres volt furcsa öltözködési szokásairól: nála a hatalmas arany ékszerek, a báli ruha és az edzőcipő jól megférnek egymással. Lilly hű maradt ebbéli ízléséhez akkor is, mikor két éve a New Look-nak tervezett darabokat. A kollekcióból nem hiányozhatott a fodros maxiruha, arany-csillogó mini, a kacér-piros magassarkú és a kényelmes, vidám tornacipő sem. Az egyedi darabok nem csak stílusuknak, áruknak köszönhetően is nagy sikert arattak: nem egy közülük csupán 5 fontba került.
Kate és Mary Olsen
Minden idők leggazdagabb ikerpárja vígan éldegél a gyerekkoruk óta összekeresett dollármilliárdokból, vagyonukat azonban még tovább gyarapítják saját tervezésű ruháikkal. Bár színészként csapnivalóak, a divatiparban annál sikeresebbek: The Row fantázianevű kollekcióikért olyan sztárok rajonganak, mint Heidi Klum vagy Vanessa Hudgens. Nemrég nagy megtiszteltetés érte őket: az Amerikai Divattervezők Tanácsának tagjaivá váltak.
Victoria Beckham
Hogy eddig miként definiálta saját személyét , kérdéses, most már azonban főállású divattervezőként tekint magára Beckhamné. Erre rá is szolgált az utóbbi időben: nem csak a Rock&Republic divatcéggel közös farmerjei, de a saját neve alatt futó elegáns kollekciója is nagy sikert aratott a tavalyi New York-i divathéten.
Sarah Jessica Parker
Az extravagáns ruhaköltemények rajongójaként elhíresült Parker egészen új oldaláról mutatta meg magát, mikor előrukkolt saját márkájával, a Bitten-nel: az egyszerű, hétköznapi viseletre tervezett daraboknak ugyanis egyike sem drágább 20 dollárnál! A legendásan olcsó termékek sikerrel győzték meg a szkeptikusokat is: „A divat nem luxus, hanem alapjog!”
Natalie Portman
A Golden Globe-díjas színésznő nem csak a vásznon csillogtatja tehetségét, a divatszakmában is megvetette lábát – nem is akárhogyan! A többi celebbel ellentétben ő ugyanis egyedülálló módon a társadalmi felelősségvállalást kapcsolta a trendekhez: olyan cipőket tervezett, melyek előállításához nem kell állatoknak meghalniuk.
Forrás: Nana.hu